هفتمین جشنواره ملی عكس زعفران تربت حیدریه و زاوه

محل برگزاری : تربت حیدریه
تاریخ برگزاری : 1401/8/20

هفتمین جشنواره ملی عكس زعفران با معرفی نفرات برتر به كار خود در تربت‌حیدریه به عنوان یكی از قطب های اصلی تولید این محصول پایان داد.

 اختتامیه این جشنواره بیستم آبان یكهزار و چهارصد و یك با حضور دكتر سهرابی مدیركل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دكتر محسن زنگنه نماینده مردم شریف تربت حیدریه، زاوه و محولات در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان خراسان رضوی در دانشگاه تربت حیدریه برگزار شد.

TD8a3O09ok

در بخش اصلی حمید سبحانی، امید علیزاده و مهدی وقاری به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از آن خود كردند ضمن اینكه هاشم عرفان‌منش و میراكبر بهای شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین در بخش ویژه رضا اسماعیل زاده، امید علیزاده و محمدرضا اعتقادی مقام اول تا سوم را از آن خود كردند؛ در بخش جنبی نیز سیدعلی رضویان، فرناز دمنابی و نگین جباری به ترتیب اول تا سوم شدند.

Vt2HekNqHG

مدیركل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی در این مراسم گفت: این وزارتخانه نمی تواند بودجه مستقلی برای این رویداد اختصاص دهد اما حمایت خود را از جشنواره ملی عكس زعفران ادامه می دهد.

 عبدالرضا سهرابی به دست اندركاران جشنواره ملی عكس زعفران كه با همكاری مسوولان و تشكل های مردم نهاد شهرستان‌های تربت حیدریه و زاوه برگزار می شود؛ پیشنهاد داد این جشنواره دوسالانه یكبار برگزار شود تا بتوان در سالهای میانی آن جشنواره دیگری را در ساختار پوستر و كارت پستال برنامه ریزی و اجرایی كرد.

وی با بیان اینكه هنر و اقتصاد مكمل و مقوم یكدیگرند، گفت: خلاقیت و ایده پردازی از نقاط مشترك بین فرهنگ و اقتصاد است و برگزاری جشنواره های اینچنینی به معرفی بهتر و بیشتر زعفران در بازارهای جهانی منجر می شود.

X25DtcUusR

علی عمرانی دبیر هفتمین جشنواره ملی عكس زعفران تربت‌حیدریه و زاوه نیز گفت: تعداد ۸۲۱ قطعه فایل عكس از سوی ۷۲ عكاس به دبیرخانه تحویل شد كه توسط گروه داوری مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

داوری هفتمین جشنواره ملی عكس زعفران تربت حیدریه و زاوه بر عهده‌ی: محمد ستاری، محمدرضا شریف زاده، ناصر محمدی، كمال الدین شاهرخ و عادل عزیزی بوده و علی عمرانی به عنوان دبیر علمی و محمدولی طاهری بنكدار به عنوان دبیر اجرایی مسئولیت دبیری این دوره از جشنواره را به دوش داشته اند.

 n4pUb2i7t9

D7w4fYbL3c

تولید زعفران مازاد بر نیاز كشاورزان تربت حیدریه ۳۵ تن محصول خشك است و با احتساب زاوه به ۶۰ تن می رسد كه بالاترین میزان جهانی (در یك منطقه) است، ضمن اینكه استانهای خراسان رضوی و جنوبی به لحاظ كمی و كیفی رتبه اول تولید زعفران جهان را در اختیار دارند.

iFX5Of7yHU